fbpx

Érzelemkifejező írás

“Az írással némi struktúrát és rendezettséget adunk a szorongáskeltő érzéseknek. Az írás segít túllendülni rajtuk.” /James Pennebaker/ James Pennebaker, amerikai szociálpszichológus az 1980-as években kifejlesztett egy hatékony stresszcsökkentő technikát, amellyel akár saját magunk “terapeutájává” is válhatunk, vagy legalábbis könnyedén reflektálhatunk magunkra. Megjelenése óta szakmai kutatások százai bizonyították pozitív hatásait a daganatos személyektől a szívbetegségben szenvedőkig.… Érzelemkifejező írás olvasásának folytatása

Progresszív relaxáció

Egy olyan technikát szeretnék veled megosztani, amely hihetetlenül egyszerű, de mégis az egyik leghatékonyabb stresszcsökkentő módszerként tartjuk számon a mai napig is, annak ellenére, hogy több, mint 90 éve fedezte fel Edmund Jacobson, amerikai neorofiziológus. A gyakorlat mindössze néhány perces, amit érdemes naponta/naponta kétszer megismételni az aktuális stressz-szintet figyelembe véve. Készítettem neked egy részletes videót… Progresszív relaxáció olvasásának folytatása

Nyugalom az elmében

“A tudatos jelenlét gyakorlása azt jelenti, hogy minden pillanatban eltökélten jelen vagyunk (…) azzal a szándékkal, hogy a lehető legjobban átéljük a nyugalmat, a tudatosságot és a lelki egyensúlyt: itt és most” /Jon Kabat-Zinn, tudós, író és meditációoktató/ MINDFULNESS (“Legyünk a jelenben!”) A mindfulness, vagy a jelenben lenni manapság egyre divatosabb fogalom. Sok különböző forrásból,… Nyugalom az elmében olvasásának folytatása

Az élet kereke

[Olvasási idő: 1-2 perc] Az élet kereke (Wheel of Life; Henry és Karen Kimsey-House, Phillip Sandahl és Laura Whitworth) a Koaktív Coaching (Co-Active) egyik alappillérje, amellyel életünk egyes aspektusait tudjuk képileg megjeleníteni, ezáltal saját magunknak is szemléletesebbé tenni. Gyakorlatilag egy pillanatfelvételt készíthetünk, hogyan érezzük magunkat a jelen pillanatban életünk különböző területeit figyelembe véve.    Ezek… Az élet kereke olvasásának folytatása

Megértő odafigyelés

Nagyon gyakran belesünk abban a hibába (magam is sokszor, több hónapig foglalkoztam/foglalkozom ezen képességem fejlesztésével coaching órák keretén belül), hogy mikor barátunk, szerelmünk, családtagunk elmondja problémáit, mi azonnal egy számunkra megfelelő megoldással válaszolunk, és elmondjuk, hogy szerintünk mit kellene tennie. Később, ha ő nem azt teszi, elkezdjük hibáztatni, ami nézeteltérésekhez, veszekedésékhez vezethet. Sajnos, azonban, az… Megértő odafigyelés olvasásának folytatása